Jag känner att jag börjar komma någon vart med den här bloggen. Det låter så enkelt att starta en blogg, men det är så mycket annat som man också måste göra för att göra den till en succé. Något som jag tror att alla som börjar blogga egentligen drömmer om.

När jag har försökt starta bloggar tidigare är dessa de sakerna som jag har fastnat på.

  • Designen - jag spenderade dagar med att leta efter det perfekta temat att ha på min blogg. Sedan snöade jag in mig på att jag skulle göra mitt eget tema. Lånade böcker om det, laddade ner program och skulle helt plötsligt bli webbdesigner inte bloggare.
  • Jag saknar tidsuppfattning och kunde ibland missa att det hade gått en vecka sedan jag ens tittade på bloggen. 
  • Jag la allt för mycket tid på att utforma och organisera hur inläggen skulle se ut, vilka tankar jag skulle prata om när osv. 
  • Varje gång jag glömde bort att skriva ett inlägg fick jag panik och kände mig mer misslyckad än en fotbollsspelar som just gjort självmål i VM. 
Nu försöker jag ta en dag i taget och inte vara så pedantisk och strukturerad. Rom byggdes inte på en dag, det kommer inte min blogg göra heller. Till en succé vet jag dock inte, för med höga krav kommer jag aldrig någon vart. Men jag har inga planer på att lägga av i alla fall.

(P.S. Kan säga att om jag nu missar nån dag, så måste jag fylla upp de datum jag missat i efterhand. Annars blir jag galen på att det saknas ett datum i kalender. xD  D.S)